Vroue Dag 2011

…It is my eyes which see, and the sight of my eyes grants beauty to the earth.  It is my ears which hear, and the hearing ofmy ears gives its song to the world.  It is my mind which thinks, and the judgment of mymind is tht only searchlight that can be find the truth.  I tis my will which chooses, and the choice of my will is the only edict I msut respoect…

I am neither foe nor friend to my brothers, but such as each of them sahll deserve of me.  And to earn my love, my brothers must do more than to have been born.  I do not grant my love without reason, nor to any chance passer-by who may wish to claim it.  I honor men with my love.  But honor is a thing to be earned.

I shall choose friends amons men, but neither slaves nor masters.  And I sahll choose only such as please me, and them I shall love and respect, but nether command nor obey.  And we shall join our hand when we wish, or walk alone when we do desire.  For in the temple of the spirit, each man is alone…

For the word We must never be spoken, save by one’s choice … the word We is as lime poured over men, which sets and hardens to stone, and crushes all beneath it, and that which is white and that which is black are lost equally to the grey of it… – Ayn Rand; Anthem

Ons staan aan die vooraand van vroue dag.  Is dit weereens net nog ‘n dag om nie te werk nie, is dit net nog ‘n politiek geinspireered vakansiedag of gaan dit hierdie jaar die dag wees waar jy jou reg as vrou en as mens gaan opeis?

Het ek julle vertel ek het ‘n amazing vrou wat deel is van my lewe? 😉  Saterdag kom sy met ‘n boekie na my toe gestap, sy’t in haar stille wysheid onthou dat ek ‘n leser van Ayn Rand is en het een van haar minder bekende (in der waarheid haar tweede novelle) opgespoor – Anthem.

Ek begin lees, ongelooflik!!! waarhede wat in 1937 die eerste keer deur ‘n Russiese-Amerikaanse vrou neergepen is wat vandag so relevant is dat dit skrikwekkend is.  Nie net omdat dat ons waarsku teen sosialisme en nasionalisering nie, maar ook omdat die boodskap baie duidelik is:

Sou jy toelaat dat jy net nog een van die ons word, daardie ons wat die geneemskap as aanvaarbaar sien, die steel van jou uniekheid, jou ek wees toelaat gaan jy deur kalk toegegooi word en ‘n grys gesig in ‘n menigte grys gesigte word en dit mag net nooit ooit gebeur nie!

Kruip uit jou standbeeld dop soos ‘n skoenlapper uit ‘n papie en besef dit is heeltemal reg om EK te wees, dit is nie die grootste sonde wat ooit gepleeg is nie, maak nie saak of hoeveel mense so sê of selfs se dat die gode dit sê nie, want jy kan net jou God in jou unikheid waarlik en waardig aanbid en eer gee as jy dit soos ‘n papegaai agter ander aandoen nie.

Mag jy hierdie die vrouedag en elke dag daarna jou unikheid omhels en dit geniet om jy te wees.

…At first, man was enslaved by the gods.  But he broke their chains.  The he was enslaved by kinds.  But he broke their chains.  He was enslaved by his birth, by his kin, by his race.  But he broke their chains.  He declare to all his brothers that a man has rights which neither god nor kin nor other men can take away from him, no matter what their number, for his is the right of man, and there is no right on earth above this right.  And he stook on the threshold of the freedom for which the blood of the centuries behind him had been spilled…

Lewer kommentaar

